Skrigeture under bilkørsel

14. juli 2008

Alder:
3 mdr.

Skrigeture under bilkørsel

Hej Helen

Så er min lille pige ved at runde de 3 mdr. Hun er en dejlig pige, der sover godt både nat og dag. Men hun er bare ikke sjov at have med i en bil. Det kommer lidt an på hvor træt hun er, men ofte begynder hun at skriger efter 5-10 min i bilen. Dvs. hvis hun er rigtig træt falder hun ikke i søvn. Hun skriger bare tidligere.

Hun sidder i en autoriseret babyautostol bagudvendt. Jeg prøver ofte at give hende sut, et stykke legetøj eller en stofble ved kinden. Men sutten går det ikke altid så godt med når hun ligger på ryggen, da hun ikke er så god til at holde på den pga trøske på tungen (kæmper med at få det væk).

Generelt er hun meget glad ...

Annonce

... for at ligge på siden og sove (så er det også lettere og holde sutten i munden med en stofble), så jeg ved ikke om det er fordi hun ligger på ryggen, hun skriger. Det kunne være jeg skulle vende hende til at sove mere på ryggen? Hun er heller ikke så god til at ligge i armen på ryggen, hun vil hellere op og sidde så hun selv kan kigge rundt.

I sidste uge nåede vi op på 20 min kørsel uden skrigeri, dagen efter var det 2. Når min mand er med sidder jeg nogle gange omme imellem hende og storebror, og så er der slet ikke noget skrigeri...

Hvad gør jeg? Skal hun trænes i at køre bil, så jeg skal måske gøre det lidt hver dag eller hvad?

Med venlig hilsen
Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Citrusfrugter

Hvis man har allergi overfor græspollen, så kan man nogle gange reagere på citrusfrugter som appelsiner og klementiner. Reaktionen vil ofte være kløe og hævelse af læber, mund og svælg. Og det bedste man kan gøre er ikke at spise de citrusfrugter, som man reagerer på.

Nogle børn vil også reagere med rødt udslæt om munden, når de spiser citrusfrugter. Det skyldes normalt frugtsyren, som generer barnets lidt sarte hud og handler således ikke om at barnet ikke tåler...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så er det mig igen…..Tusind tak for dit svar og mange brugbare råd til min søns dagsrytme og nattesøvn. Vi vil straks gå i gang!

Kari, mor til dreng på 6 måneder