Brev:
Skrigeture under bilkørsel
14. juli 2008
Alder:
3 mdr.
Skrigeture under bilkørsel
Hej Helen
Så er min lille pige ved at runde de 3 mdr. Hun er en dejlig pige, der sover godt både nat og dag. Men hun er bare ikke sjov at have med i en bil. Det kommer lidt an på hvor træt hun er, men ofte begynder hun at skriger efter 5-10 min i bilen. Dvs. hvis hun er rigtig træt falder hun ikke i søvn. Hun skriger bare tidligere.
Hun sidder i en autoriseret babyautostol bagudvendt. Jeg prøver ofte at give hende sut, et stykke legetøj eller en stofble ved kinden. Men sutten går det ikke altid så godt med når hun ligger på ryggen, da hun ikke er så god til at holde på den pga trøske på tungen (kæmper med at få det væk).
Generelt er hun meget glad for at ligge på siden og sove (så er det også lettere og holde sutten i munden med en stofble), så jeg ved ikke om det er fordi hun ligger på ryggen, hun skriger. Det kunne være jeg skulle vende hende til at sove mere på ryggen? Hun er heller ikke så god til at ligge i armen på ryggen, hun vil hellere op og sidde så hun selv kan kigge rundt.
I sidste uge nåede vi op på 20 min kørsel uden skrigeri, dagen efter var det 2. Når min mand er med sidder jeg nogle gange omme imellem hende og storebror, og så er der slet ikke noget skrigeri...
Hvad gør jeg? Skal hun trænes i at køre bil, så jeg skal måske gøre det lidt hver dag eller hvad?
Med venlig hilsen
Louise